söndag 9 november 2008

Lite odräglig, jul-odräglig till och med.

Du vet ju att jag är smått odräglig, och nu så här i julhysterins första skälvande vecka så tänkte jag bara tipsa om att allt, precis allt går att sjunga till "Tis the season to be jolly."
(Deck the Halls för den som är petig och vill ha originaltiteln...)

Vilken mening som helst. Jag lovar.
Jag har sjungit "Nu ska dammsugarn fram ur skåpet, fa la la la, la lalala!"
Där flög Asta över bordet, falalala lala la!
Tänk så rädder för en maskin, falala lala la!
och där står Diesel, morsk som få, falalala lalala!
blänger sturskt på matte siiin falalalala la la la la la!!
Där står kasslern frusen och kall, falalala lalala la
väntar på en stekpanna varm som fan, falalala lala la!
Här ska lagas här ska ätas falalala la!
Ut med grönsak, fram med kniven, falalalala lala la!
Fräsas, brynas, stekas, kokas, ja här ska bli middag snart!

Du fattar va? Precis allt kan sjungas till den melodin.
Oslagbart trevligt. Och juligt.
Jodå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men...är vi inte bara i första veckan av november? Tänk på att du måste försöka ha kvar denna Xmas spirit ända fram till doppareda´n. Hehe...Du får vara allas våran Tingeling i hela två månader! /Vodka är ett namn, så d så/

Shirouz sa...

Andra veckan i November är vi i, inte långt kvar till första Advent... ;)
Nä, jag vill vara pepparkaksgumma och inte Tingeling om det går bra :)