tisdag 5 augusti 2008

Vad tror du?

Jag tänker på kapten Marcel i Björn Larssons bok "Drömmar vid havet."
En del karaktärer i böcker stannar länge med en och jag funderar på hur det gick sedan för honom.
Och för alla de andra som lärde sig att de egentligen inte behövde någon annan i livet för att våga ta ett språng ut i det okända och kasta om sina liv.
Det är nog lätt så att man ibland tror att någon annan ska göra ens liv fullkomligt, men så är väldigt sällan fallet.
Tillföra, visst. Komplettera, ja..
Men inte laga något som är trasigt, det får man vackert försöka göra själv.
Eller ta det där steget som man tänkt på så länge, må det vara bungyjumping eller att sadla om i karriären eller att helt enkelt besluta sig för att imorgon ska jag inte bry mig ett dugg om vad andra kan tänkas tänka om hur jag ser ut eller vad jag gör.
De stegen måste man ta själv.
Tror jag.
Just nu i alla fall.
Imorgon kan jag ha ändrat mig.
Vad tror du?

2 kommentarer:

Jackan sa...

Fikarast vid datorn och tankemässigt sippande på blogg och kaffe *s*

Aldrig går det att leva genom andra. Självsamheten kan vara underbart men när det lyckas med samstämmighet blir livet extra underbart.

Shirouz sa...

Vet du, jag kunde inte sagt det bättre själv. När det vid sällsynta tillfällen stämmer så är det guld. :)