torsdag 14 augusti 2008

Snälla nån, hjälp!

Snälla nån!!!

Någon måste hjälpa mig fort innan det går alldeles överstyr här!!!

Just nu sitter jag omvärvd av en frisk såp-doft från ugnen.

Fick nämligen någon förflugen idé om att det kunde vara trevligt (jag vet, har man hört på maken? "kunde vara trevligt..." Jag säger ju att jag behöver hjälp.)med en nystädad ugn.

Innan jag återfick sansen hade jag skrubbat in hela ugnen med såpa och vridit på värmen.
Gonade mig lite smått i hur fint det skulle bli och hur trevligt det skulle vara med en helren ugn.

(jag vet, det låter helt sjukt, eller hur?)

Nu har eftertankens kranka blekhet drabbat mig. Jag avskyr att göra rent ugnen. Vad tog det åt mig?
Inte kan jag bara strunta i det heller. Nu är halva jobbet gjort, dvs, det som inte kräver någon större insats av mig, och bara resten är kvar, vilket inbegriper en massa skurande och svärande och sköljande och blötande och baltande och förbannande över min egen dumhet.

Vad blir nästa steg?
Att jag kikar på fönstren och mumlar att "jo, det skulle vara trevligt att hänga utanför fönstren här på andra våningen och putsa dem..."

eller:

"Om jag nu skulle ta tillfället i akt och stryka alla kläder som jag normalt sett bara hänger upp och sedan tar på mig utan att bry mig allt för mycket om diverse veck."

eller (och det här är favoriten) :

"Vete sjutton om man inte skulle ta sig för att storstäda hela datorn. Riktigt ordentligt. Verkligen gå igenom den och etikettera allt som ska etiketteras, defragmentera och slänga gamla filer. Det torde inte ta mer än en vecka, så jag börjar genast omedelbums."

Näää.. Usch... Hjälp snälla nån, innan jag den här ordentlighets-genen får riktigt otäcka konsekvenser för mig!

Hjälp!

2 kommentarer:

Jackan, hjälper gärna till med goda råd... sa...

Det låter himla trevligt det du skriver o jag håller med... Du får söka hjälp... någonstans...

Fast händer det inte mer än någon gång om året kanske det kan vara en överkomlig sjuka som inte behöver botemedel utan snarare lite .. hjälp.. på traven ;)

Shirouz sa...

Som tur är så händer det här högst en gång om året. Gårdagen var kantad av ganska kreativa svordomar och undringar varför jag inte har en spis i midjehöjd istället. Dagen idag är kantad av en rygg som talar om för mig att det inte är en naturlig ställning att sitta på huk och imitera ett gem medan man förtvivlat skrubbar längst in i ugnen.
Jag känner mig ganska säker att min ugnsrengöringslusta är stillad för minst ett år :)