fredag 1 augusti 2008

Jag kan ju inte förstå allt.

Jag ser att jag fick en massa besökare igår som hade googlat på Bonniers och orange.
Jag är mycket glad över att ha kunnat sprida ljus över apelsin-eländet.
Och fortfarande förstår jag inte kopplingen bok och apelsin.
Varför då liksom?
Det brukar vara en penna. Eller ett bokmärke.
Det kan jag förstå.
Men apelsin?
Varför?

Apelsiner är kletiga, josiga (hur sjutton stavas det? juiceiga???) och förvandlar händer till apelsindoftande (mja, ganska gott doftande, okay) stickiga tassar som man knappast vill använda till att hålla i en bok.

Nåväl. Jag kan ju inte begripa allt här i världen.

4 kommentarer:

boktoka sa...

Bonniers Bokklubb tycker inte att jag borde vara medlem hos dem, därför har jag inte sett nämnda Q med flärp, men måste ändå fråga.

Det är inte så att det är en sidhållare som sätts på tummen när man läser, så håller den liksom upp sidorna åt dig?

Har sett såna på AKB bland annat och sambon trodde absolut att jag ville ha en sådan, så någonstans här i röriga härligheten ligger en sådan.

Men det kanske var apelsinskalare ni fick och inte sidhållare. Eller så kan jag skala apelsin med den jag fick av sambon. Också.

Shirouz sa...

Hmm... Ja, jäsiken i det! Jag var tvungen att testa och det kan mycket väl vara så!
Jag hade ingen aning om att dylika saker fanns, men den håller onekligen upp sidorna på boken. Nu ska jag bara köpa en apelsin med och se om den fungerar till det med, då blir det nästan som ett Kinder-ägg. :)

boktoka sa...

Hm... såg bild på tingesten i gårdagens dn, eller om det var söndagens, och det såg onekligen ut som en apelsinskalare.

Tycker ändå att det hade varit lite mer passande med en sidhållare.

Eller?

Shirouz sa...

Jag vet varken ut eller in nu. Den verkar fungera på bägge, fast inte på tjocka böcker.
Och absolut, är det som så att det är enbart en apelsinskalare så förstår jag inte kopplingen böcker och apelsiner. Hur mycket jag än grubblar.