fredag 1 augusti 2008

Där ingen skulle tro....

.... Vi måste prata om det här också lite snabbt innan jag beger mig ut.
(ja, lite bråttom, för getingarna och bina blir så förbaskat närgångna ju senare man ger sig ut...)

Men.
Du vet, ibland sitter man och zappar mellan kanalerna och det finns absolut ingenting att se.
Fast.
Jag har ett program jag brukar försöka hålla utkik på.
"Där ingen skulle tro att någon kunde bo."
Har du sett det?

Helt underbart, folk som bor på ställen som man inte skulle kunna tro att någon bor på...

Igår var det från Nyksund.
Där var en kvinna som pratade om att ibland ringde folk och frågade "Vad har du gjort idag?" och hon tänkte efter men kunde inte peka på något men när hon gick och lade sig hade hon haft en fullkomlig dag.
Hur många av oss kan säga det samma?

Reportern frågade då "Men måste man inte uträtta något för att känna sig fullkomlig?"
Och hon tittade på honom och sa....
"Jag tycker vi ska komma ihåg att vi är Human Beings och inte Human Doings."

Jag klappade händerna spontant och log som en Cheshire-katt.
De orden ska jag gömma i mitt minnes-arkiv uppe i hjärnan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu känner jag mig som när lokalblaskan skriver översvallande om något man verkligen skulle ha vilja sett, men artikeln publiceras inte förrän dan efter sista föreställningen. Snuvad alltså :p Men... nu visar det sig att det finns en repris kvar. Söndag 3 augusti kl 12.15, bara som ett litet tips. TV1 (själva urkanalen)

Shirouz sa...

Ah, härligt, då ska jag se det igen,för jag missade början på det hela. Men vilket landskap, helt sanslöst och folket var en samling sköna bohemer. Väl värt att se. :)