torsdag 31 juli 2008

Vad är det för något?????

Jaha.
Nu sitter jag här som ett komplett frågetecken igen.

Det är som så att Bonniers Bokklubb vill ha med mig som medlem.
Det kan jag ju lätt förstå, men liksom Groucho Marx hävdar jag att varje klubb som har den dåliga smaken att försöka värva mig också måste förstå att jag inte kan gå med i en klubb som har en så dålig smak. Eller vad det nu var han sa igen. Googla det, jag är säker på att du hittar det.

Men i alla fall.
Det är ju gott och väl att de vill skänka mig lite Iittala-vaser och skålar, det tycker jag är snällt och ganska fint förutom då att jag inte har stor användning för vaser eftersom jag inte tycker om blommor i vas.
Men jag förstår ju att de inte kan tänka på allt.
Fint var det i alla fall.

Och jag bläddrade och läste om vilka böcker som fanns...
Ingen Jamie Oliver med sin nya kokbok. (ja, om den funnits så kanske jag kunde lockats....)
Ingen deckare med skotska mord begångna i grottor eller något sådant heller.
Så valet var ju lätt.
Ner i pappersinsamlingen skulle det.

Men.
En liten plastpåse ramlade också ur.
Med en orange flärp!?
"Vad fan är det här?" sa jag eftersom mitt språk denna morgon var starkt färgat av för mycket fraterniserande med tuffa poliser i 87e distriktet hos McBain.

Vände och vred på flärpen.
Såg ut som ett Q som någon misslyckats med.
Hmm...
Är det någon postmodern ring tänkte jag för mig själv.
Är det något som ska fästas i bokpärmar för att man ska komma ihåg vilken bok man läser?
Är det en kiwi-skalare?

Vände och vred lite till...
Hmm. Någon slags liten tagg på flärpen under Qet eller vad man ska säga...
Är det någon slags liten kniv att sprätta upp böcker med?
Men det gör man ju inte längre?

Har nu till och med googlat "Bonniers Bokklubb + orange flärp"
Inte en ledtråd.
Inte en susning.
Men vad är det för något????

Inga kommentarer: