måndag 14 juli 2008

Meeeen, du......

Vet du?
Om du vore här så skulle du kunna höra mig mumla precis just så här:
"Meeen duuuuu.... Kan du inte lära mig att göra upp eeeld?"
Precis som kung Louis.

Minst en gång om dagen.
Hittills så har mina försök bara lett mig till att känna mig som Stora Stygga Vargen där jag sitter och frustar och pustar framför elden.
Mycket jobb och lite verkstad, eller hur är det man säger?

Så där sitter jag, om kvällen.
Tuttar på lite planlöst och ser elden flamma upp och sedan falna kvickt.
Det är precis som ett väldigt billigt fyrverkeri.

Vackert men inte det jag var ute efter.

2 kommentarer:

Jackan, inte så (v)eldans kunnig sa...

Tidigt tidigt i livet tittade jag på och försökte lära mig, men ack så det sket sig i det blå skåpet med eldkunskapen.

Dock är en av småjackorna scout så ... man tager vad man haver hemma... och hoppas att det råkar vara när man behöver hjälpen :)

Shirouz sa...

Samma här, jag har sett hur det ska gå till, men att utföra det själv är värre. Det är så jag önskar att jag hade varit scout, fast än så länge går det ju an, när en brasa egentligen inte är av nöden. :)