fredag 18 juli 2008

Jag undrar....

Det är nästan som så att jag funderar på att inte släppa in bustrollen när de kommer hem imorgon.

"Åk och semestra lite till, vet ja!" säger jag genom fönstret.
"Lägg av..."
"Sitta hemma på semestern, så B, ut med er igen, ta husvagnen och fånga dagen, fånga äventyret, ta en smörgås på nån Rasta nånstans, åk till Norge, lev lite farligt på serpentinvägarna och skicka ett vykort nån gång. Oroa er inte, jag har allting under kontroll!"
"Men vi har inte råd att vara ute längre."
"Råd!? Det gäller att vara flexibel, ta och lifta runt lite istället. Sverige är fantastiskt! Lite motion är alltid bra!"
"Sluta nu, öppna nu. Hunden vill in."
"Hunden vill inte in, han är nomadhund, han vill vandra längs vägarna. Lita på mig. Se så, iväg med er nu. Kom inte hem förrän om tre veckor."

Hmm... Jag undrar om det skulle funka...

Inga kommentarer: