fredag 4 juli 2008

Jag ska bara....

Jag undrar vad som hänt med min låtsas-lillebror.
Vi brukade säga att vi var syster och bror, inte lika till utseende eller temperament men ändå lika på något olikt sätt.
När jag hetsade mig fram genom tillvaron kom han fem meter efter och sa "Det är luuuugnt." och när alla var redo att ge sig av någonstans, stod med kläderna på och hoppade i farstun så kom han, synbart redo att också ge sig av men vände alltid i hallen och sa "Jag ska bara...."
"Jag ska bara" suckade vi andra och väntade.

En gång när en bil råkade köra av vägen och hamna i ett dike så hoppade givetvis alla andra ut, utom han, som låg kvar i baksätet för att sjunga färdigt en sång han börjat på.
Sedan klev han ut.
Långsamhetens apostel, det är nog han det.
Antagligen tar han det lugnt. Någonstans.

Inga kommentarer: