lördag 19 juli 2008

Hemma.

Inget regn föll på mig och nu är jag hemma.
Har spenderat några timmar med att klia Asta på magen medan hon spann som en Husqvarna.
Kånkat runt på Diesel a la - mjölsäck-slängd-över-axeln-stil allt medan han borrade in klorna i min axel och spann som en mycket liten Harley Davidson.
Legat på min soffa och försökt att sova, men bieffekten av för mycket motion är tyvärr att man blir ohemskans pigg.

Ätit som en häst har jag också, fast det var något stressande över hela situationen eftersom Asta lärt sig ett nytt trick medan jag var borta, vilket bestod i "liten Asta Katt hoppar upp på köksbordet och hamnar i tallriken"
Talade om för henne att jag inte äter speciellt mycket rött kött nu för tiden och definitivt inte katt medan jag lyfte ner henne och sedan sa att "Nu slutar du upp med det där!"
Hon spann, gjorde en lov runt mina ben och hoppade upp igen.
Jag vet inte vem som ska vinna i den här kampen men jag tänker inte ge upp.
Jag är minst lika envis som vilken katt som helst.
Och jag har blomspruta.

Inga kommentarer: