söndag 20 juli 2008

För övrigt så regnar det.

Det regnar som fan här.
Jag småsneglar på Björn Larssons bok, en som jag inte läst av honom, han är helt fantastisk som författare, jag menar, att han får mig att sträckläsa böcker där segling är en stor del av handlingen säger mycket om hur bra han skriver.
Kan kanske skylla lite på honom med när det gäller husbåtar. Jag läste Keltiska Ringen, efter det började jag fundera på möjligheten att bo på båtar.
Och detta är sagt av mig, som avskyr båtar...

För övrigt så regnar det, (ja, sicket tjat, va?) och jag funderar på att läsa Björn Larssons bok. (ja, jag vet, du läste det här nyss där uppe.... En liten känsla av deja vu men ändå inte.)

Funderar på ett liv på landet, en del vill ha hästar och sånt men jag skulle kunna tänka mig två kor och en gris. Lite höns, några katter och en stoooor schäfer.
Jag gillar schäfrar, har alltid gjort. Det är något rejält över en hund som ser ut som en varg.

För övrigt så regnar det (okay, jag ska inte upprepa mig mer. Men det är svårt att låta bli...)
och jag funderar också över pizza eller inte. Har ätit så förbålt nyttigt senaste tiden så att jag är rädd för att kroppen ska börja fundera på var alla kakor och choklad är. En av kroppens viktigaste byggstenar som vi alla vet.

För övrigt så regnar det (jag kan inte låta bli...) och jag läste att en reporter kallade en författare för new age, trots, som hon sa "att han inte vill kalla sig det själv"....
"Jomen" tänkte jag "journalister måste ju veta bättre vad folk är än de själva. Absolut."

Det är lite märkligt det där, då skulle jag kunna börja kalla Pälsis för yoghurtfanatiker, även om jag inte har en aning om hon varit i närheten av en yoghurt Bara för att jag bestämt att hon verkar vara en sådan. Nu gör jag ju inte det. Men vore jag journalist skulle jag kanske tycka det.
Och bestämma det över huvudet på henne. Bara så där.

Det är klart, att låta folk själva bestämma vad de vill eller inte vill vara, så kan vi ju inte ha det. Bättre om andra sätter små etiketter på oss och så får vi väl försöka anpassa oss så gott det går.

För övrigt, så regnar det. Fortfarande. Nu går jag och hämtar Larsson-boken.

Inga kommentarer: