fredag 11 juli 2008

Den dagen....

Jag är en gammal dinosaur. Jag inser det.
Men.
Tydligen har det kommit en ny telefon. Folk är som galna. Står i kö och har sig.
Jaha.

Kanske har jag missat något här...

Kanske är det som så att man kommer att få massor med intressanta samtal från folk man bara hört talas om.

Som till exempel:
Desmond Morris ringer för att prata lite om sina senaste idéer.
Piraten ringer från andra sidan och delar med sig av ett nytt recept.
Axl Rose ringer och frågar "Hörru, jag håller på med en ny låt, lyssna här..."
Lundell ringer och säger "Äh, vafan, klart jag ska ut och sommargigga, det är en dålig idé med inomhuskonserter, jag sticker nu!"

Och......

En helt främmande skåning ringer och säger "Det är så konstigt, men jag kom att tänka på dig, för serru, jag har en liten vitmålad länga här, jag vet inte vad jag ska göra med den, och den ligger precis vid havet, så visst, vågorna kan störa om man är känslig för havsljud, och visst är det kanske som så att närheten till Haväng kan verka störande... Men vafan, jag tänkte som så, behöver du inte andas lite havsluft? Stanna så länge du vill, den bara står där och skräpar. Jag har fyllt upp kylen med Hof, och det finns en cykel så du kan ta dig till Ales stenar när du vill. Det utlovas månklara nätter har jag hört. Och turisterna har lustigt nog åkt någon annanstans i år, de är visst och leker medeltid på Gotland tror jag. Hela sommaren."

Och sen ringer givetvis min lokala kakbagare och säger "Men du, vi har semester snart, som du vet, men vi har lagt massor i frysen och hänger nyckeln vid äppelträdet."

Sedan ringer min äldsta vän och säger att hon blivit opererad, efter tre års väntetid och att operationen gick bra och nu kan hon äntligen andas igen.
Det vore det bästa av allt.
Den dagen en telefon kan lova det, då jävlar, då köper jag den.

Inga kommentarer: