torsdag 12 juni 2008

Överjordiskt belåten.

Jodå....
Min tystnad kan och skall tolkas som överjordisk belåtenhet med match-resultatet i tisdags.
Jag säger bara Zlatan!
Jag visste det, jag kände det tammefan i lilltån att nu skulle det lossna och grabben få in en boll i mål! Och det var ett vackert mål!
Petter Hanssons mål var ren kämpavilja, snacka om att inte ge sig ett dugg!
Och Henke han slet och slet och man kunde se hur benen bara blev stummare och stummare för varje steg men ändå låg han i som en bäver vid en timmerdamm!
Ja, jädrar!
Ljungberg var som vanligt bra, han kan inte göra fel även om han skulle spela med tröjan över huvudet. Så är det bara.
Allt Ljungberg gör, gör han bra. Förutom att flytta till West Ham.

Och sen då, nu jädrar i min lilla låda, nu är Thierry och Vieira på benen!!!
Vänta ni bara så ska vi få se på fyrverkeri, du vet, när jag såg Frankrikes match som var ett sömnpiller av märket "Brutal trötthet" så misströstade jag och när kommentatorerna pratade om några nya framtidshopp som skulle hoppa in och göra allt så fnös jag. Jag håller mig till de gamla säkra korten jag, jag är en gammal räv som vet att Thierry kan göra precis vad han vill.
Kanske till och med även om han har tröjan över huvudet och springer baklänges.
Sånt vet jag.
Jo du.

Grekland var ju ett skämt i och för sig, stå där och bolltrilla mellan tre spelare som om svenskarna skulle gå på det och förflytta sig.
Bah! Vi har varit med förr. Det enda de uppnådde var att se lika EM-aktiga ut som min gamla mormor skulle gjort om hon klivit in på plan med förkläde och bakhuckle på huvudet.

Ja, jag hör dig. Bakhuckle är ett sånt som gamla tanter hade förr på skallen när de gjorde hålkakor och tunnbröd och bullar och kakor.
Företrädelsevis vitt och med en snibb i nacken.

Men du vet... Zlatan. Vilken grabb. Och Petter Hansson. Snacka om järnvilja.
Det enda jag skulle vilja se nu är Ljungberg nicka in en boll i mål.
Och Henke.
Och eventuellt Mellberg. Vad han slet!
Det var så jag fick träningsvärk i soffan.
Uj.
Men vi får se. Spanien.... Uj...
Jag vet inte, jag..

4 kommentarer:

Anonym sa...

När har du matchtid fredag och lördag, mellan vilka klockslag menar jag? /Ska du duscha? Kolla först om fönstret är see-through! Ha!/

Shirouz sa...

*garvar* Först undrade jag varför du frågade om jag skulle duscha, men nu minns jag ju, hu je da mig så dant! :)
Det är knappt jag vågar tala om men jag har ingen tv-tidning än, men lördag spelar ju Sverige så det blir nån gång mellan 5 och 10 tänker jag, men jag kan lätt övertalas att dricka öl medan fotbollen går. Fredag har jag ingen aning om vilka som spelar än.. Men jag ska snart uppdatera mig om det.

Lokesson sa...

Jaha, så fotbollen har fullständigt tagit över här också ser jag.
Nåja, EM varar ju inte för evigt. ;-)

Shirouz sa...

Jo, jag la märke till själv att det bara skrivs fotboll här nu, usch, påminn mig inte om att EM kommer att ta slut... I en perfekt värld skulle det vara EM och VM varannan månad året om. ;)