fredag 27 juni 2008

"Something is rotten in the state of this house..."

Du vet, är det inte Hamlet som säger "Something is rotten in the state of Denmark?"
Jag känner mig ungefär likadan, helt plötsligt har husägaren där jag bor:
1. Storstädat tvättstugan.
2. Gjort i ordning kullerstenarna här utanför.
3. Lagt en liten lapp om att fasaden och balkongerna ska tvättas.

Hmm....
All denna aktivitet just nu? Voffordådå? Vi har ju levt här smått bortglömda som kusinen från landet som står bredvid den nyspacklade storstads-donnan som skiner med ny färg.
Hmm.....

Jag klagar inte, inte alls. Jag bara undrar vadan detta intresse för vårt hus?
Ska vi säljas?
Ska den utlovade renoveringen av tvättstugan bli av också?
Rent av ett stambyte så att vi får nöjet att gå på muggen i en blå bygg-barack?

Ja. Jag är misstänksam. Jag vet.
Jag säger bara så här, smäller de upp två nya syrenträd här utanför också så blir jag allvarligt oroad.

Inga kommentarer: