måndag 9 juni 2008

Kom inte emellan mig och min TV.

Det lär bli sporadiskt nu.
Vi kör nu.
Frankrike i kväll, Thierry, en dröm på ben.
Kanske världens bästa, och nej, jag ger fullständigt fan i om du mumlar Ronaldinho.
Jag gillar Thierry. Jag gillar Flamini. Man kan undra vad dessa två har gemensamt, men är du insatt så vet du...
Är du en av dem som står utanför och inte förstår fotboll så begriper du ingenting.

Det är också okay...
Gå bara inte framför min tv när de spelar och försök inte byta kanal och kom inte med dumma kommentarer om att "varför ska de jaga en boll så där? Fullvuxna karlar!" och fnys.
Jag har inte tålamod med sånt nu.
Begriper du inte så är det din sak. Du kan göra något annat under tiden som EM är.
Men kom inte emellan mig och min tv.
Eller mina sportblaske-blad som innehåller all info jag kan tänkas behöva.

Och gå inte till fotbollspubarna och sedan sitt och stånka över hur "tråååkiiigt" det är.
Gå till någon annan pub. Jag vill inte veta att du inte förstår. Jag bryr mig inte.
Men kom inte emellan mig och min tv.

Som sagt, vi kör nu.
Det kommer att bli härligt. Det kommer att bli dramatiskt.
Det kommer att skapas historia.
Hat och kärlek, tårar och glädje, snubblingar och felpass.
Det blir magiskt.
Jag vet det.
Vi kör nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dödläge på fikafronten alltså? Pojkvännen portad, BÄGGE katterna oförklarligt utlåsta på balkongen och tvättstugan står övergiven och gråter?
Alltmedan cykelfantomen/skogsflanören kryper djupare in soffhörnet framför TVn..

Shirouz sa...

Nästan kusligt det här... Har du en övervakningskamera uppsatt här nånstans? ;)

Jackan sa...

Här kör de också, fast en förb****d omväg bara för det springer runt en massa läckerbitar i SCHEWIZ *muttrar över en stängd Paradgata på Bästkusten*

Om de hade ränt runt hemmavid hade jag tagit en omväg dit de befann sig :)

Shirouz sa...

He he, jag läste det på din blogg och skulle kommentera det tänkte jag men så ringde telefon här. Jag förstår inte riktigt varför de stänger av en gata där när Sverige spelar i Schweiz,men å andra sidan ett pluspoäng för entusiasm måste man kanske ge dem?

Samma här, jag hade nog till och med kollat träningarna. :)