lördag 14 juni 2008

Jag vill ha hela kittet.

... Börjar smått inse att man borde nog planerat semestern.

Lite sent kan tyckas och jag känner mig smått förvirrad när jag inser att jag när en längtan efter en stuga i Dalarna....?
Jag har aldrig varit i Dalarna så jag förstår inte denna längtan som bor i mig.
Kanske är det någon slags Siljan-romantik som slagit rot i mig, men tusan vet var den kommer ifrån?
Jag längtar efter män i knätofs och rund-dans kring midsommarstänger hela juli månad och blånande (hm, undrar om det finns?) berg och grönt saftigt gräs (herregud, jag låter som en ko...) och röda små stugor och Falu rödfärg (hm, är jag fortfarande i Dalarna) och brunvita kor som ser ut som kossorna på de där små mjölkchokladarna (hm? heter det så) som jag fick som barn.
Jag vill ha hela kittet och jag begriper det inte.

Inga kommentarer: