lördag 14 juni 2008

Den exemplariske grannen.

Förresten, min granne intresserar mig ganska mycket ibland.
Häromdagen, när matchen Tyskland- Kroatien var så uppförde han sig exemplariskt.
Sedan blev det halvlek...

Helt plötsligt ylade "Time to say goodbye" på överjordisk volym uppifrån, sedan blev det tyst, och efter det så började han rulla tunnor över hallgolvet allt medan han hoppade maniskt upp och ner som en man som ställt sig i en myrstack med rödmyror.)
(jag vet, jag har ju inga bevis för att det var det han gjorde, men jag har en ganska livlig fantasi.)

Efter detta framträdande i den övre artistiska sfären blev det tyst igen.

Sedan kom matchpausen och då spelades det någon skum hiphop på hög volym och sedan tror jag att han försökte imitera en studsboll.
"Thump, thump, thump" lät det uppifrån och sedan "BRRRAAAAAAK"!
Jag antar han studsade in i någon vägg eller något sånt.
Sedan tystnad igen när nästa match började.

Jag tycker det är ganska exemplariskt uppförande, jag menar, han förstår hur viktig fotboll är och lägger sina övriga aktiviteter till pauserna. Nästa gång jag ser honom ska han få en guldstjärna.

Inga kommentarer: