måndag 26 maj 2008

Vad jag ser...

Jag tittar mycket på folk.

Hur de beter sig, hur de rör sig och lyssnar kanske ibland mindre på vad de säger.
Jag kollar på paret där hon sitter med korsade armar och korsade ben och han lutar sig fram och jag tänker att "Där har du jobb framför dig, om du ska vinna henne."

Jag kollar på kompisarna som går bland kläderna, en leder flocken medan de andra följer, en tar fram kläder som alla "ooh-ar" och "ahh-ar" åt.
Längst bak går en flicka och tittar på helt andra kläder, men hänger tillbaks dem efter en snabb blick på de övriga.

Jag tittar på expediten som faktiskt ler med både ögon och läppar och sen på den andra som har något ledset i blicken fast hon försöker le.
Man kan aldrig fejka ett riktigt smile, eller skratt.

Jag tittar på familjen vid fika-bordet, hon pratar och han tittar ut i det blå, han hör inte ett dugg, han är i sin egen värld, men han nickar nästan på rätt ställe hela tiden.

Jag skulle nog kunna spendera en hel dag med att titta på folk och jag skulle inte ha tråkigt en minut.

Inga kommentarer: