torsdag 22 maj 2008

Så här är det.

Så här är det.

Man *KAN* inte ändra på någon annan här i livet, det spelar ingen roll hur mycket du vrålar, eller talar om att du tycker att någon annan gör fel, eller hur mycket du retar dig på den eller det eller dem eller vad det nu är som fått dig att reagera.

Den enda du kan ändra på är dig själv.

Och det är ett tufft jobb nog att försöka med det, tro mig, jag vet, jag talar av egen erfarenhet.
Ibland vill man helt enkelt inte ändra på sig, man trivs som man är, intalar man sig, även om kroppen och själen skriker att "Det här är tammefan inte BRA!"

Så, du vet, jag läser om folk som vet precis hur andra ska leva, tänka, tycka och jag ser hur folk går igång å det gruvligaste och blir upprörda för att inte tala om kvällsblaskorna där folk hela tiden rasar...

Och jag ler.
Jag gör faktiskt det.
Och det är skönt att inte bry sig. För en gångs skull.

Inga kommentarer: