fredag 23 maj 2008

Rea-gamar.

Rea-gamar är inte att leka med.

I den stora affären, häromdagen så stötte jag på ett helt gäng.
De cirklade runt klädställningarna och när man minst anade så högg de in bland kläderna och gud nåde den som försökte få in sina tassar mellan deras klor.
Det som förvirrade mig var att en hel del av gamarna hade inte ens samma storlek som jag.

Ändå fick jag de värsta Darth Vader-blickar jag någonsin fått i en affär när jag råkade dra ut en tröja i min egen storlek av en rea-gam som var minst två storlekar större än jag.
Ett litet morrande kostade hon på sig också.

Jag var chockad men inte rörd när jag begav mig till provrummet, där ett helt annat drama utspelade sig...
Någon hade öppnat en dörr där det redan befann sig en kund.
Höga falsett-röster yrde runt i rummet och fjädrar rök runt de två komba-tanterna.
Jag smet vidare och för första gången i mitt liv har jag tyckt att det kändes skönt att vara i ett provrum.

Inga kommentarer: