fredag 23 maj 2008

Jag borde så mycket.

Så här. Nu har jag snart nått 45 år. Man tycker att jag borde lugnat ner mig, kommit till en slags medelålderns trappsteg där jag nöjer mig med att skaka på huvudet och le världsvist åt vad dagens alla människor hittar på.

Jag borde inte bry mig. Jag borde ha ett jordgubbsland där jag borrar ner näsan och klappar humlor.
Jag borde ha en röd liten stuga långt från minsta skymt av människor.
Jag borde klippa gräs med en handjagare, aldrig mer klippa håret, inte köpa dagstidningar eller ha någon tv.

Jag borde ha en miljon katter och en stor schäfer och min gube vid min sida.
Jag borde ägna våren åt att falu-rödfärga en lada och om kvällen gå in och tända en brasa och röka en cigarett ihop med ett glas gammal whisky medan jag läser en bok.
Jag borde ha får.
Och två kor.

Jag borde så mycket.

Inga kommentarer: