söndag 13 april 2008

Tidsbristen närmar sig...

Jag har inte tid med mina vänner längre.
Jag är ledsen, men de två närmaste veckorna har jag fullt upp med att laga mat.
Hacka mat. Dressa mat. Skära mat. Äta mat.
Herregud, jag kommer inte att ha tid att tugga emellan tuggorna så mycket som ska ätas.

Guben och jag syntes knappt bakom berget i kundvagnen i morse, stötte på en gammal bekant och jag sa "Det ska gi-as här, när ska man ha tid att äta allt det här?" och hon tittade förstrött och sa "Så där ser det jämt ut i min kundvagn, jag älskar grönsaker!" "Jaha..." sa jag lite matt och sen pratade vi om annat.

Jag älskar grönsaker jag också, det är bara det att jag vill inte tillbringa all min vakna tid med dem.

Så.. Imorgon ska jag upp någon gång vid fem och steka omelett.
Klockan sex på morgonen kräver en omelett med tre ägg, och makrill i tomatsås, säger GI.
Min mage kommer att undra vad fan det är frågan om.
Min mage kommer att undra om det är slut på Onakan och müslin och var är bananen?
Min mage kommer att tänka "Nåväl, imorgon blir det nog bättre."
Sedan kommer nästa morgon och då ska vi äta fruktsallad istället.
Min mage kommer att vara mycket undrande tror jag.

Lunchen är inga problem.
Lax!
Gladmat som jag kallar det.

Sedan har vi lunchen.
Färdiggrillad kyckling som omstylas till kyckling i curry.
Nja... Känns sådär, va?
Guben får det, men jag tänkte i mitt stilla sinne ta curry-sill.
Det är ju nästan samma sak.
Visserligen kommer magen att undra över kombinationen mycket grönt och curry-sill.
Min mage kommer att få undra över mycket de här veckorna.

Sedan ska det fruktsallads (jo, så heter det bestämt) någon gång som mellanmål.
Det har jag inga problem med alls.

Men sedan är det grönt te.
Jag tycker inte om te, eller rättare sagt så har jag ingen relation alls till te.
Magen kommer att undra varför jag bjuder den på te.
Magen kommer att undra över mycket de här veckorna...

För övrigt, Gasolin' på TV ikväll!!!
Och nej, lilla söta kvällsblaskan, jag minns inte alls Gasolin' för deras sångares godmodighet och "Hva gör vi nu lilla du?"
Inte heller tänker jag automatiskt på smörrebröd och goda och glada danskar med Tuborg i nävarna när jag tänker på Gasolin'.

Somliga av oss har riktiga relationer till Gasolin'.
Somliga av oss minns de för det de är värda att minnas för.
Och somliga av oss kommer att sitta klistrade framför tv-rutan ikväll.
Somliga av oss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

T ex jag (mitt indiannamn lär vara "knarrande stolen"). Men det blir ingen Kim eller Gasolin på YT med tema liten käft. Tack för påminnelsen, skulle jag säga ja. Passar precis till när jag kommit hem från jobbet, tror jag. :o)

Shirouz sa...

Ugh och yep "Knarrande stolen,
t ex du :)
Nej, det är sant, å andra sidan glömde vi Kim totalt sist. Skandal på min ära! Vi måste genast ägna en kväll åt enbart dansk öl och dansk musik som botgöring.
Förresten, nu är jag avundsjuk, jag vill också ha ett coolt indian-namn. Nu får jag grunna för att komma på ett...

badgear sa...

1x3 kondisbesök per dag. Fler om det är regnigt. Valfritt tagande av godbit, bara det är en massa marsipan eller mandelmassa i det.

1x3 glassar per dag. Fler om det är soligt.

Det borde räcka för de flesta.

Shirouz sa...

Det var tammefan det bästa råd jag någonsin har fått! Det ska följas till punkt och pricka!