torsdag 24 april 2008

"Söt"

Förbannade telefon.
Den laddar inte hur jag än bär mig åt. Så nu är jag bunden till en telefon med sladd igen.
Det värsta är att jag misstänker att jag inte kan få en ny liknande telefon, jag föll ju gubevars handlöst för denna lilla rosa metallic-telefon och det stod glatt "Special edition" på den, så nu när jag byter ut den får jag väl en vanlig trälig tråkig svart eller silverfärgad ny sådan.
Jag vill ha min rosa telefon. Punkt.

För övrigt, idag så åker nog lilla sommarväskan ut, vit,ljusblå och rosa och den ackompanjeras ofta med "Men.... Det där är väl inte din stil?"
"Absolut inte."
"Men?"
"Den är ju så söt."

Bara att inse, är saker söta och vädjar till mig bortom allt förnuft så händer det i nio fall av tio att jag kånkar hem dem.
Rosa telefoner. Pastellfärgade väskor... Hå hå ja ja.

Antar jag får ta på mig min Motörhead-tröja för att väga upp hela härligheten på ett passande sätt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Huvudsaken att du inte har en minimal ryggsäck i svart blankläder på ryggen och kallar DEN söt! Grrr! /Beachboys forever:-)

Shirouz sa...

Hmm, men jag har en svart tygryggsäck som är liten. Med grå blixtlås på. Den är faktist lite söt.... Och hade ju en i läderliknande material, fast den kallade jag aldrig söt.
Ah ja! Motego, kokomo och så vidare!!! :)

Anonym sa...

Jammen jag menar PUTTELITEN! Löjligt liten. FÖR liten och helt meningslös om det nu ska va en ryggsäck. Eller om det ska föreställa en handväska, men då ska den väl för f-n inte sitta på ryggen. He he, vicken anti jag hade för sånna, som jag knappt visste själv :o)/Niles strykjärn/

Shirouz sa...

Hehe, jag märker också av vissa anti-attityder mot dessa stackars små ryggsäckar... Det är nästan så jag kan tänka mig att stödköpa en liten bara för att se reaktionen i verkliga livet.*flinar gott*

Anonym sa...

Hm ja, "stödköpa" låter sympatiskt. Det ska jag börja med oxå. T ex kan man stödköpa påsar med "kinaskitar" om det inte verkar vara nån åtgång på dom i affärn. Eller hur! /Fram för mer silversmink till folket!/

Shirouz sa...

Hehehe, jag lovar att då tar jag fram generalen i mig och vrålar "Var fan är tibetkulorna och burmachokladen!?" *flinar som en grävling*

Hrm... För att inte tala om mer eldsprutande och svartmaskade män som hoppar jämfota i platå. Det är brist på dem.