onsdag 23 april 2008

Smålänningen vaknar.... Och somnar lika fort igen.

Usch.
Nu finns det tydligen en trasa som klarar av allt utom att köra bil och laga mat, och det endast med kallt vatten.
Jag har blivit informerad av en av mina vänner, som lät som om hon var en nyfrälst pastor i en amerikansk sekt när hon deklamerade allt vad denna lilla trasa kunde tänkas hitta på.

Dessutom så säljs denna trasa enbart genom partyn, jag menar, hallå, det är en förbannad styggelse att kalla ett försäljningsmöte för ett party, det skämmer hela ordet party och det blir inget party av att se någon rengöra ett bord. Eller en diskbänk. Eller ett golv.
Det är inget party. Inget party alls.
Det är ett möte, med folk som är där för att fika och prata lite med sina vänner och titta på en vara som behagar dem mer eller mindre.

Jag vet, jag låter gnällig, men det är ju så tråkigt! Partyn för att sälja plastsaker, trasor och jag vet inte allt... Låter tråkigt, är tråkigt, förblir tråkigt.

Hrm... I alla fall, min vän vet ju redan hur jag ställer mig till allt sådant här, så någonstans i berättelsen om den mirakulösa trasan så sa jag "Du hör hur uttråkad jag låter, va?"
"Jo, det hörs, men jag tänkte fråga dig ändå... Och sen får man 200 kronor om man är värdinna."
"Mådä?" sa jag och kände hur smålänningen inom mig vaknade till liv.
"Mjaa... Eller man får inte 200 i handen utan ett presentkort som man kan handla för."
"Jaha." sa jag och kände hur smålänningen somnade igen. "Nej, du vet hur jag är, men jag hoppas ni har kul."

Inga kommentarer: