lördag 19 april 2008

Om han bara visste hur många vi är.

Åh, om mannen som står på den andra gården och sågar plank hade en aning om hur välbevakad hans minsta rörelse är...
Jag är givetvis ursäktad eftersom jag röker, (hrmm...) men tittar jag mot grannhuset så ser jag huvuden i många, många fönster....
Som små gök-ur tittar de på honom, och nere på bänken har en familj satt sig till ro i solskenet för att riktigt vara på första parkett.

Men han är cool, han tittar inte upp på oss, han utför sitt arbete.
Han vet nog att några tittar, men om han visste det rätta antalet skulle han kanske få scen-skräck...
Vi fortsätter att titta och njuter av solen och att se någon annan arbeta.

2 kommentarer:

gerfftrooble heimquilt sa...

men om han cyklande i nerförsbacken, höger-trafik?

flera år senare jag fattar varför med, skulle bli ett och så vidare iväg.

diskutera mer, och dammtrasor medan

...saa den

Shirouz sa...

Well, you sure made me scratch my head meanwhile I desperately tried to figure out what you meant here. However, the name did give me a clue. :)