torsdag 3 april 2008

Om en halvtimme eller nåt..

Usch vad jag blir trött på mig själv ibland.

När man har ett golv som borde dammsugas eftersom det finns vissa likheter med stampat jordgolv efter blomjorden trots att man gjorde rent igår.
När man har tre kärnor ska påtas ner i jorden.
När man behöver fösa ur katterna ur sängen och dammsuga densamma...
När man också har en disk att ta hand om...
Och en fantastisk tavla med en blå vallmo på som borde hängas upp...

Vad gör jag då?
Jo, som Piraten, så skjuter jag upp det.

Jag pratar i telefon.
Jag går online.
Jag spelar lite rymdspel och skjuter små färgglada brickor.
Jag bläddrar i lite böcker.
Jag funderar på Thoreau.
Jag pratar med katterna tills de stoppar in tassarna i öronen och sluter ögonen hårt.
Jag skriver blog.

Jag borde skärpa mig.
Om en halvtimme eller något.

2 kommentarer:

Jackan, skjuter hit och dit och i synnerhet upp sa...

Har haft ett efterhängset protokoll som envisas med att morra åt mig med jämna mellanrum, men efter över fyra veckors uppskjutande så fick jag äntligen till det i går.

eller om man ska säga idag...klockan 00:30 *s*

Shirouz sa...

Egentligen borde man kanske beundra den här förmågan att så effektivt skjuta upp saker å det längsta, man kanske skulle kalla det självdisciplin istället och envist hävda att när man väl bestämmer sig för att göra något så blir det synnerligen väl gjort, och egentligen så väntar man bara på inspiration att orka genomföra det...
(Sa hon som fortfarande inte planterat sina avokado-kärnor eller hängt upp tavlan...)
:)