måndag 7 april 2008

Lätt som en plätt.

Ha ha ha ha!!!
Lite snabbt bläddrande i tidningen gav vid handen att kaffe är bra (ja, jag vet, du får lov att säga att jag läser GI-apostlarnas råd som fan läser bibeln. Det är okay...) i synnerhet om man tränar.
Jag tränar! (jodå, jag ser lite självgod ut nu med när jag skriver det här, men inte mycket, bara klädsamt självgod ut. (Precis som om någon skulle gå i land med det....) Stryk det, jag ser bara självgod ut, jag ska strax sopa bort det självgoda uttrycket och se normal ut. Alldeles snart.)

Så, kaffe och cigg på morgonen och havregrynsgröt med linfrö, och okay, jag kan väl svänga ihop en omelett på en höft några mornar och makrillen med limpmacka (he he he!) kommer inte att bereda mig några problem alls.)

Och jag har löst problemet med köttet!
När det ska vara kassler, kan jag köpa kalkon-kassler i stället och när det ska vara köttfärs så köper jag quorn åt mig själv och riktig köttfärs åt guben.
Och när blaskan säger "kyckling" så läser jag "fisk".
Lätt som en plätt.
Det här kommer att gå som en rälsbuss på Västerviks-banan.
Jajemen!

Inga kommentarer: