måndag 14 april 2008

Kamrater!

Kamrater!
Katt-kamraterna hälsar att de är förbaskat nöjda med den nya kosthållningen.

En makrillsburk, kyckling och kalkonbröst senare så ligger de och rapar i sängen och petar tänderna med klorna.

Matte, å sin sida undrar om det är meningen att man inte ska göra något annat än att äta.
Jag har faktist ett liv att sköta mellan tuggorna.
Guben verkar klara det hela bra. Inte varit hungrig och när han kom hem på lunchen så sa han
"Ska jag äta allt det där!?) när han såg ogräsberget som låg på hans tallrik.
"Jajemen" sa jag hurtigt och sedan skickade jag med honom en piffig liten fruktsallad till eftermiddagen.

(Det är så jag ryser... Trodde aldrig jag skulle använda ordet piffig med mindre än att någon dragit mig i öronen runt stan, men, men...)
Piffig fruktsallad, bevars....
Snart ska jag piffa till en lax och piffa till en liten dressing (förresten, vadå dressing? Jag vill ha mina grönsaker au naturel!)

(*slår mig för pannan* "Au naturel!" Är det någon slags bi-effekt av kosten att jag börjar låta som en husmoder från jag vet inte när?
Får det här fortgå så kanske jag börjar leta efter småblommiga förkläden och rosetter att ha i håret. Usch...)

Inga kommentarer: