torsdag 17 april 2008

Jag tror jag ska pröva.

Jag gillar att vara oreserverad.
Att tycka om något fullt ut eller ogilla med samma hjärtlighet.
Att tycka lite lagom om något är förbannat tråkigt.
Eller att ogilla något lite så där.

Fast det gör jag ju också mellan varven.
Men de grejerna jag vet att jag verkligen, verkligen gillar, och ogillar blir så mycket mer.
Jo, tack, jag fattar varför med, för att känslorna är starkare för just de sakerna.

Nu funderar jag på om jag ska lägga mig till med ett temperament där jag antingen ogillar eller gillar saker med samma starka känsla.
Det kommer att bli spännande som fan att umgås med mig, det kan jag lova.

Tänk i frysdisken, när någon frågar om jag ska köpa lax och jag översvallande slår ut med händerna, kastar huvudet bakåt och ylar "JA, jag GILLAR LAX! Jag KÖPER LAX! Det ska jag banne mig göra, här ska det bli LAX-MIDDAG!!!"

Eller hos tandläkaren, när de lutat ner mig i stolen och säger
"Går det bra så där?"
Då sliter jag dän sug och alla attiraljer och säger med eftertryck,
"NEJ, Jag finner hela situationen högst OBEHAGLIG! Jag skulle föredra att vi byter plats. Blir det bra så?"

Eller när vi står i glasskön...
Jag ska ha en LAKRITSPUCK!!! Ja, jäklar, vad GOTT det ska bli med en GLASS!

Sedan när jag väl fått glassen så ska jag slurpa i mig den som om jag var en blender, du vet, det ska bara swischa till och glassen bli till inget, och sedan ska jag se på vännen eller guben som antagligen har tre fjärdedelar kvar och säga lite gråtmilt
"Det var en god glass, men den tog slut snart, får jag smaka lite av din?"

Hmm, jo, det låter som det skulle bli ett stimulerande liv.
Jag tror jag prövar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänta, se upp lite där med glassen bara. Du kommer få "polarhjärna" eller som det oxå heter glassmigrän om du äter för fort! /Hukande groda i gravid ställning!/

Shirouz sa...

Hmm... Okay... Som en slögående blender då, men fortare än en normal glass-ätning. Typ som en gräsklippare i en glass-driva. SÅ ska jag gå tillväga!
/general "nihartreminuterpåer"/