tisdag 22 april 2008

Jag kan inte förklara det.

...Sedan var jag tvungen att tänka lite till...
För, det är ju ingen nyhet att det är så här det är. Allting är inte alltid vad det synes vara, som någon sa någon gång.
Men det blev så förbannat påtagligt, vet du?
Så många som inte mår så som de förtjänar.
Så många som mår dåligt och inte vet hur de ska komma ur.
Det är för jävligt.
Och det blir som att titta på en sommarhimmel och se här stora bulliga molnen, som ser så fina ut, är det cumulus-molnen?
Och det ser så fint och ulligt och gulligt ut, men man vet att det är just de här som utvecklas till åskmoln, senare, fram emot eftermiddagen.
Inte som något förebud om sämre tider, eller något sådant, mer än en gång att det inte alltid är som det ser ut.
Nä, fan, jag kan inte förklara det riktigt, men du kanske fattar hur jag menar.
Eller inte.
Jag vet på ett ungefär hur jag menar. Tror jag.

Inga kommentarer: