fredag 11 april 2008

Hur dum får man bli?

Sitter fortfarande och gnölar här.
Det är inte klokt.
Jag menar, huvudet är ju redan bollformat, så att säga, så hur ska jag kunna ligga på en boll till?
Det kommer att rulla av. Huvudet alltså.
Och det är min favoritkudde.
Jag har aldrig varit så dum i hela mitt liv innan, (inte när det gäller tvättning i alla fall) men tror att jag efter inlägget om att låta saker tumla runt själva i tvätten kände mig som om jag skulle utföra stordåd och vara nyttig.
Och effektiv.

Till och med när bollkudden kom ur tvätt-trumman så trodde jag att det skulle reparera sig självt i torktumlaren. Snacka om att jag är godtrogen...
Som om torktumlar-fen skulle uppenbara sig där inne och snacka allvar med kudden och fluffa till den... Jag kan meddela för de som är lika godtrogna som jag att det finns troligen inten torktumlar-fe, eller också har hon väl ledigt på fredagar för ut kom en boll. Precis lika boll-rund som när den lämnade tvättmaskinen.


Jag har dragit i kudden som om jag vore en hund med favoritben, ingen idé, kudden är som en boll.
Jag har lirkat och försökt dra. Ingen idé, bollformen består.
Jag har ruskat den ilsket som en terrier. Bollform identisk med innan.
Jag har drämt den i sängen ett antal gånger, bollform identisk men boll-ägarinnan blev av med lite aggressioner.
Jag har undrat högt över hur jävla dum man får vara, och är ganska glad att ingen har stått bredvid och sagt att det inte finns några gränser för det.

Jag som älskar den här kudden, det är inte bara att lägga huvudet var som helst, jag menar, jag har letat för att hitta den perfekta kudden, inte för tjock, inte för tunn, inte för varm, och inte för kall.
Jag har tvättat den själv och jag har vårdat den ömt med frisk luft emellan varven.
Ända tills idag när jag tydligen var tvungen att effektivisera mig.
Nu får jag sova på en boll i natt. Med mitt bollhuvud.
Grattis än en gång till mig.
Hurra.

2 kommentarer:

Jackan, bolltokigt HV fans med kudde formad likt en puck sa...

Har lärt mig att man kan använda tennisbollar i torktumlaren för att hjälpa upp saker och ting från tvättmaskinen som behöver fluffas till. Att jag har köpt många bollar är lixom ingen understtement men inte fan hittar man dom när man behöver dom.

Du kanske kan låna ut din.. ehh.. boll?

*sorry, kunde inte låta bli*

Shirouz sa...

*garvar* Jag har hört det där med tennisbollar med, och jag vet att jag har en boll nånstans... Den bollen tror jag alltid att jag ska hitta varje gång jag tvättar kuddar och täcke, men har aldrig hittat densamme. Trots det så lurar jag mig själv varje gång. Fast så här illa har aldrig resultatet blivit förut, det måste jag säga... Bollar ska inköpas, absolut.

Bollen, som faktist liknar en fotboll efter en ruffig dag på planen blev efter mycket tandagnisslan och jämmer utjämnad så att den nu liknar mer en sån där amerikansk fotboll eller vad det är.
Jag är fortfarande inte nöjd med formen men idag ska jag damma den i väggen ett antal gånger och hoppas på plattare resultat.
Och, skönt att HV vann igår!!!Jag håller tummarna, för vinner Linköping blir det outhärdligt att bo så nära den stan.