fredag 18 april 2008

Gör som jag säger, inte som jag gör!

Det är väl ändå förbannat märkligt?

Här står jag på balkongen (jo, jag vet, jag står mycket på balkongen, det skulle du med göra om du hade min utsikt och rökte.) och så ser jag tre barn komma cyklande i nerförsbacken, med hjälm, alla attiraljer och snällt på gåsled.
Som man ska...

Efter dem följer en vuxen man, på vänster sida, ingen hjälm, å andra sidan hade han väl inget att vara rädd om i de övre regionerna.
Han kommer i kapp barnen, fortfarande på fel sida, passerar dem med bra speed och säga vad man vill, men mannen är konstant i sitt vägval. Vänster sida passar honom bra, det håller han sig till.
Sedan får folk tycka säga vad de vill, höger-trafik? Ha! Bla ha bla ha! Han är vuxen och gör precis som han vill.

Mycket bra.
Och sedan klagar man på dagens kids...

Inga kommentarer: