fredag 11 april 2008

Avundsjuk.

Jag ska komma tillbaks till det där som syntes mig orimligt men just nu har jag inte tid.
Jag har fullt upp med att vara avundsjuk.

Jag står på balkongen och röker och ser dem komma, motionärerna, med stora steg så kliver de rakt in i solen, kommer ut från grannhusen och tar på handskarna och beger sig iväg upp till skogen.

Och här står jag.

Med fullt upp att göra inomhus. Kedjad till tvättmaskinen.
Kedjad till dammsugaren.
Kedjad till badrumsrengöring.
Kedjad till golvtorkning.

För att inte nämna att jag måste söka upp fler recept över GI på nätet, nästa måndag smäller det, jäklar i min låda vad det ska GI-as här.
Men, för att inte dra det för långt har jag tjatat på guben att vi ska till chokladfabriken i helgen.
Utan choklad är inget liv.

Men jag måste hitta mer att äta. Jag kan inte äta lax och lax och lax varje dag och guben äter inte youghurt ens om man drar örsnibbarna bakåt på honom och knyter fast dem i nacken.


Så visst jag har fullt upp.
Och mina benhinnor gillar inte att jag drar omkring som en osalig ande varje dag.
Så visst är det ingen förlust.
Men ändå.
Där går de.
Snart springer de.
I min skog.
Under tallarna och granarna.
I solskenet.

Grymt sa grisen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaa. Jag det som händer när man drar tillbaka öronsnibbarna och knyter dom i nacken är att man blir illa tvungen att öppna munnen och då är det fri lejd att stoppa in vad som helst. Jag prova just på min gube ;o) (närå, men man kan ju föreställa sej att effekten blir sån) Vicket garv jag fick! /The hotstepper/

Shirouz sa...

Hehe, jo, jag tänkte mej en sån effekt, så du förstår du ju hur illa han tycker om youghurt när inte ens det funkar... :)