fredag 4 april 2008

Aldrig får jag ha något roligt...

Sen tycker jag det skulle vara enormt upplivande om de här morgon-debatterna någon gång inte skulle försöka vara så sakliga.
I morse (om jag begrep det rätt) så diskuterades det vad barn skulle äta, det var något med margarin eller inte margarin, och någon sa att barn skulle äta bacon med fläsk (skrev jag nästan här... Så tokigt det kan bli då...) Jag menar bacon och ägg till frukost, och då sa den andra att det var inte nyttigt.
Själv hade jag tyckt det var enormt upplivande att höra den här konversationen istället;

"Barn ska äta bacon och ägg till frukost."
"Men, så jävla äckligt!"

Eller;

"Jaha! Och vem ska gå upp i svinottan och laga till det varje morgon!?"


Fast det sa de ju inte, så klart.
Aldrig får jag ha något roligt.

Inga kommentarer: