måndag 25 februari 2008

Kramsalt och krampeppar.

Uj...
Jag är lite matt i pälsen nu. Har varit ute, slarvat bort mobilen, återfunnit densamma med ett stort fotavtryck på, gått in i en affär, glömt bort hälften jag skulle ha, gått in i en annan för att komplettera och kommit ut med mycket mer än jag behövde...

Varit i Vadstena med, jag älskar Vadstena..
Eller rättare sagt, jag älskar åsynen av Vättern och Vadstena Slott, rådhus-källaren, och bageriet med äkta bakelser och kakor och smörgåsar...
Jag älskar den lilla affären som har allt jag inte behöver.
Jag älskar just nu också den lilla expediten i affären som erbjöd sig att ringa till min mobil eftersom jag inte kunde hitta den i väskan, och har ni sett mig med min väska, så vet ni, att en sak ni inte vill vara med om är att jag tömmer upp och ner på väskan i er närhet, eftersom risken finns att det blir ett hål i bordet eller marken när jag tömmer ut allt som jag anser att en sund kvinna bör ha med sig...

Så, hon ringde, och nej, det hördes inte ett pip, vild jakt efter mobilen, som återhittades, och sen språng-galopp tillbaka till affären, där vi förälskade oss i ett salt och peppar-ställ, eller ströare, eller vad du vill kalla det..
En svart, och en vit figur, man kan nog inte kalla det människoliknande, det ser mer ut som om de har varit på väg att bli Barbapapa-figurer men att designern ändrade sig nånstans på vägen, men här kommer det gulligaste;
De står och håller om varandra!!!!

Yep, du fattar va?
Ett saltkar och ett pepparkar som kramas!
Ack!!!
Jag älskar det.

Inga kommentarer: