söndag 17 februari 2008

Jo, visst tittade jag.

Ja, alltså, så här då.

För det första. Sanna Nielsen sjöng så att till och med jag släppte chipspåsen och lyssnade, det var för jävla bra, om du ursäktar min franska.

Men, vän av ordning (åh, vad jag älskar det uttrycket...) undrar ju vad en låt med både själ och soul och uttryck har att göra i en sån här tävling?

Det är man ju inte bortskämd med. Och ska svensk tv börja skämma bort mig med sånt här så kanske de rent av sänder något med Lundell eller med U2 innan jag vet ordet av, och då sitter jag där, och har blivit tv-fan.
Så vill man ju inte ha det.

Och sen kanske de helt plötsligt börjar sända intressanta dokumentärer (inte för att jag vill tjata, men var, var, var är dokumentären om Gasolin'?) och berättelser om människor som berör, och helt plötsligt hakar reklam-kanalerna på och var hamnar vi då?

Tanken svindlar.

Sedan har vi bröderna, vars namn jag just nu inte kommer ihåg, Rångedahl?

Dra mig på trissor och hala kölsvinet och jäklar i min lilla låda, men där har du några som visade var skåpet ska stå! (I andra chansen.... Eller var jag elak nu?)

Lite pop-doftande Scissor Sisters, och glidande nerför scenen och sparkande på mikrofoner och danssteg och lite Bronski Beat-stämmor, och en sjuhelvetes glädje!

Så här kan vi inte ha det, det kan inte vara meningen att jag ska sitta och gunga i takt med schlagers och känna mig road som en grävling i ett nytt bo.

Sen har vi den här kebab-låten, det enda intressanta med den var att trumman var sönder.
Det upptog hela mitt intresse.

Sen att somliga bara gick till andra chansen fick somliga andra att jubla som en bäver som upptäcker en ny bassäng med fräscha träd i.

Inte för att jag är småaktig, men de var helt enkelt inte bra.
De var lika bra som jag är bra på att tapetsera.

Annars var allt småtrevligt och småpysigt, komikern när han svävade var obetalbar, där garvades det så att gomseglet fladdrade.

1 kommentar:

Ursula sa...

Gasolin, ja! Och Kim Larsen, sjungande:
"Livet er ikke det vaerste man har,
og om litt er kaffen klar"

(Kom på att eftersom det står att "Din kommentar kommer att publiceras efter att den godkänts av bloggens ägare" - så får du nog besked om kommentarer även till gamla inlägg...)