torsdag 28 februari 2008

I ett annat läge kunde det här vara kul.

Så här då...
Min vän säger "I sommar sitter vi här, i trädgården med ett glas och skrattar åt allt det här." och jag säger "Ja, visst gör vi det."
Vi ljuger så bra, min vän och jag.

Sant är att vi nog sitter i trädgården, men om vi skrattar det undrar nog både hon och jag.
Någonstans, så kanske man börjar misstänka att någon med ett verkligt udda sinne för humor sitter i himlen, eller underjorden och drar i sina trådar för att se vad som händer om människorna blir utsatta för det ena eller andra.
Det kan man tro, om man är lagd att tro på sådant.

Eller också, kan man sucka och svära över Murphys lag.
Jag är nog mer lagd åt det hållet...

Det som fascinerar mig just nu, är det här med "allt på en gång."
Det verkar, som om allt på en gång faktist stämmer.
"Har du ett problem? Hm, okay, här har du ett till. Förresten, medan vi är igång, här får du några fler."

En sak, med stress, som de flesta vet, är att man glömmer saker väldigt lätt.
Min vän, som åkt karusell mellan AF och FK glömmer det mesta nu för tiden, så gör även jag.
Våra telefonsamtal skulle säkerligen kunna spelas in och användas som studiematerial, där vi berättar samma sak om och om igen för varandra. Igår kom vi på oss själva, när hon berättade för tredje gången om att hon tvättar och jag berättade om mobilen som jag tappade bort för andra gången.
"Det här är ju värdelöst" suckade hon.
"Jag vet.." suckade jag.
"Det går ju inte ens att ha en normal konversation."
"Vad?"
"Hm, jag kommer inte ihåg.. Vad sa du?"

Jag vet, det kunde vara roligt i ett annat läge, men just nu håller vi oss bägge för skratt.

2 kommentarer:

Jackan, svarstestare av förvirrad art sa...

Innan jag fattade hur man skulle kommetera här, så försvann den lustifikationen ut i det blå. Fast detta blir rätt lustigt ändå...

Men man ska skratta åt eländet. Annars blir det bara värre.

Shirouz sa...

Jo, det är lite annorlunda att kommentera här mot passagen. :)
Och du har absolut rätt, kan man ta det mesta här i livet med en nypa humor så är mycket vunnet. Och man har definitivt roligare.