lördag 9 februari 2008

Åh, vad jag önskar att: (del två, där både Twain och Wilde bland annat återuppstår...)

På det "mindre" planet, skulle jag hoppas på det här..

Att Lundell turnerar igen.



Att någon avlägsen släkting helt plötsligt donerar hela sin verksamhet, som naturligtvis innefattar kafé, pensionat och en vidunderlig utsikt över havet till mig.

Själv flyttar hon till Bahamas, ligger vid poolen och skriver långa vykort som oftast är generöst fläckade med Margeritas.

Som av en händelse så finns det också ett trevligt garage, där min gube kan ägna sig åt att reparera bilar och olja ner händerna så mycket han vill och orkar.



Samtidigt så skriver Jamie Oliver att han är trött på UK, och erbjuder sig att ta anställning som kock. Ett sånt erbjudande kan man ju inte neka till, så hela familjen Oliver bosätter sig raskt i ett av de utfällbara husen som finns på gården.



Inte nog med det, Kinky Friedman skriver att han tänkt över det här med att sluta att skriva crime novels, och tänker genast börja igen.



För att få inspiration så tar han in på mitt pensionat. Samtidigt, i en annan del av världen får min vän i S.F ett fett kontrakt på sina böcker, och för att fira det, så åker han och hans flickvän till.... (Yep, givetvis till vårt pensionat.)



Men.

Det är naturligtvis inte nog med det.



Mark Twain, Oscar Wilde och Dorothy Parker bestämmer sig för att återuppstå. (jag har ännu inte riktigt funderat ut hur det skulle gå till, men en sak vet jag, vi snackar inte Jurtjyrkogården här, utan trevligt återuppstående.)



De behöver givetvis semester för att fira detta och var kan man bättre ta igen sig efter en reinkarnation (fast, det kan ju inte vara en reinkarnation när de blir samma personer igen...hmmm.) än på vårt ställe.



Givetvis så märker de nyss nämnda tre, att världen verkar vara på väg åt helvete, de börjar genast att peppra alla världens tidningar med samhällskritiska artiklar och startar en helt ny opinion, som gör att alla världens diktatorer får förflytta sig till en liten atoll där de enbart kan ägna sig åt att slänga kokosnötter på varandra.



Genom nätterna kan man höra Burmas diktatorer skrika "Man, that hurt Bush! You're not playing fair!" Men... Det finns ingen där som lyssnar, så de får göra upp bäst de kan...

2 kommentarer:

BadGEAR sa...

Och själv sitter jag i ett fd gästgiveri, jag har den gamla skylten kvar - "BESÖK XXXXXX - KAFFE RUM MAT"

Ibland har jag roat mig med tanken på att hyra ut stugan på på tomten. Kanske till några lustiga tyskar som kan lära mig lite plattyska, eller frisiska (endast frisiskspråkiga tyskar göre sig besvär!) - men så överfalls jag av latmasken och mina drömmar om ett imperium försvinner.

Men kanske någon dag så dyker det upp nån svensk gäst med skönspråket i handen, en Sven Christer Swahn vore inte att förakta i dessa sammanhang. Då kan jag känna mig stolt och räta på ryggen.

Under väntans tider får jag nog ta och smutsa ner mina händer, försöka få ordning på min lilla gt4a så jag kan sprätta grus i ögat på traktens vildsvin.

Shirouz sa...

Åh, ett av de gamla "skäggen!" :)
Hm, undrar, var han inte med i Piraten-sällskapet, har för mig iaf att han ofta är nämnd i Piraten-posten, måste kolla det här sen.
Låter härligt att sitta i ett gammalt gästgiveri, och vem vet, kanske en dag det kliver in en tysk som har utomordentliga kunskaper i frisiska...
Vildsvin är ganska fantastiska, de är så vilda, menar jag. (och med det uttalandet borde jag definitivt få nobelpriset i år. hrm...) Men, jag tänker på när vi hade sommarstuga ute i obygden, rakt över tomten så gick vildsvinens E4 om jag förstod det rätt. Det var ett äventyr att bege sig ut när det var mörkt, hörde jag minsta harkling i buskarna så satte jag nytt rekord i "nig,vänd runt och spring tillbaks."